تولید انبوه داروی ضدسرطان با فناوری نانو موجب كاهش خروج ارز می شود
نوشته شده توسط : abbuse

'احمد شیبانی' عصر روز چهارشنبه در مراسم تولید انبوه داروی ضد سرطان موسوم به 'دوكسوروبیسین لیپوزومال' با فناوری نانو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دارو پنج میلیون دلار ارزبری دارد كه با تولید انبوه آن در كشورمان، از خروج ارز به میزان یك سوم ارزبری آن جلوگیری می شود.

وی داروی یاد شده را یكی از داروهای مهم و حساس در رابطه با سرطان عنوان و بیان كرد: این دارو یكی از داروهای پرمصرف در سرطان است كه با تلاش متخصصان به صورت تزریقی و با فناوری نانو به تولید انبوه رسیده است.

رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به اهمیت تولید داروهای ضد سرطانی تصریح كرد: این اقدامات جزو باقیات الصالحات است و با هیچ چیز مادی قابل قیاس نیست.

وی با بیان اینكه 140 قلم دارو به روش بیوتكنولوژی تولید می شود، گفت: از این تعداد، 25 قلم پرمصرف و گران هستند كه 9 قلم در كشور ما در دست تولید قرار دارد و تا پایان برنامه پنجم به تعداد بیشتری خواهیم رساند.

شیبانی به برنامه ریزی و سرمایه گذاری برای تولید گیاهان دارویی اشاره و خاطرنشان كرد: با داروهای گیاهی و سنتی آشنایی داریم اما با ورود پزشكی جدید، این بخش كم رنگ باقی مانده است.

وی با بیان اینكه داروهای گیاهی با منابع مختلف در داخل كشور در اقلیم های گوناگون وجود دارد، افزود: می توان این گیاهان دارویی را به فرم دارو درآورد كه هم اكنون به صورت قرص و شربت موجود می باشد.

رییس سازمان غذا و دارو به راه اندازی دانشكده طب سنتی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اشاره و اضافه كرد: این دانشكده یكی از مراكز مهم آموزش عالی در این بخش است.

وی همچنین از تلاش همه پزشكان و كاركنان شركت داروسازی انكولوژی سبحان، مسوولان و مدیران آن، شركت سرمایه گذاری البرز و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در (ره) در دستیابی و تولید انبوه داروی ضد سرطانی 'دوكسوروبیسین لیپوزومال' با فناوری نانو قدردانی كرد.

به گزارش ایرنا، مراسم تولید انبوه داروی ضد سرطان به نام 'دوكسوروبیسین لیپوزومال' با فناوری نانو روز چهارشنبه در شركت داروسازی انكولوژی سبحان واقع در شهر صنعتی رشت برگزار شد.

بهره برداری از خط تولید نانو داروی ضدسرطان برای اولین بار در ایران در شركت سبحان داروی رشت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) انجام گرفت.

آغاز تولید انبوه این دارو با قرائت رمز 'یا رسول الله(ص)' و 'الله اكبر' انجام شد. ك/3

7286/604/508





:: برچسب‌ها: بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 378
|
امتیاز مطلب : 1
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: